Obchodní podmínky spolecnosti

TP SHOP CZ s.r.o.

se sídlem Železnohorská 189, 583 01 Chotěboř

identifikační číslo: 24779709

zapsané u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 40312

pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese:

Kontaktní údaje:

tel.: 00420 607 171 036 , 00420 720 326 300

e-mail: obchod@miniHOBBY.cz

adresa provozovny: Železnohorská 189, 583 01 Chotěboř

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) společnosti TP SHOP CZ s.r.o., se

sídlem Železnohorská 189, 583 01 Chotěboř , identifikační číslo: 24779709, zapsané v obchodním

rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddíl C, vložka 40312 (dále jen „prodávající“)

upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen

„občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy

uzavírané mezi prodávajícím a fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím

internetového obchodu prodávajícího (dále jen „kupní smlouva“). Internetový obchod je

prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese:

www.miniHOBBY.cz

(dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové

rozhraní obchodu“).

1.2. Obchodní podmínky se vztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od

prodávajícího, je spotřebitelem ve smyslu ust. § 419 občanského zákoníku, jakož i právnickou osobou

či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého

samostatného výkonu povolání. Ve smyslu výše uvedeného ustanovení občanského zákoníku je

spotřebitelem člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec svého

samostatného výkonu povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná (dále jen

„spotřebitel“).

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná

ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a

obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat v souladu s ust. § 1752 odst. 1

občanského zákoníku. Změnu obchodních podmínek oznámí prodávající na webové stránce. Kupující,

který má zřízen uživatelský účet dle bodu 3. obchodních podmínek, má právo změnu obchodních

podmínek ve lhůtě patnácti (15) dnů od prvního přihlášení se do uživatelského účtu po oznámení

změny odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní době patnácti (15) dnů, o které

smluvní strany prohlašují, že je dostatečná k obstarání obdobných plnění od jiného dodavatele.

2. INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY

2.1. Prodávající uzavírá kupní smlouvy, jejichž předmětem je zejména prodej a koupě nábytku a jeho

příslušenství, podlah, nábytkových kování, posuvných dveřních systémů a dalšího zboží uvedeného

na webové stránce prodávajícího.

2.2. Ohledně ceny zboží a nákladů na dopravu a dalších poplatků platí, že:

2.2.1 Ceny poskytovaného zboží jsou na webové stránce uváděny včetně DPH, včetně veškerých

poplatků stanovených zákonem. Společně s kupní cenou je kupující povinen hradit prodávajícímu

náklady spojené s balením a dodáním zboží. Náklady na dodání zboží se liší podle zvolené metody a

poskytovatele dopravy a způsobu úhrady. Součástí dohodnuté ceny nejsou žádné platby, poplatky

nebo jiné odměny, které musí kupující vynaložit na služby poskytnuté třetími stranami v souvislosti se

zaplacením dohodnuté ceny. Takové náklady hradí výlučně kupující.

2.2.2 Náklady na navrácení zboží v případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel. K tomu blíže viz

bod 2.3.4 obchodních podmínek.

2.3. Pro odstoupení od kupní smlouvy platí, že:

2.3.1 Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od

kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, o

dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s

jiným zbožím, o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických

důvodů jej není možné vrátit, o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na

jeho žádost (to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání

jiných než vyžádaných náhradních dílů) a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové

nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, o dodání digitálního

obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem

spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy

sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

2.3.2 Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 2.3.1 obchodních podmínek, má spotřebitel v souladu s

ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti

(14) dnů ode dne převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů

zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.

Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

2.3.3 Pro odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel využit vzorový formulář poskytovaný

prodávajícím, jenž tvoří přílohu č. 1 obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy spotřebitel

na svůj náklad předá nebo je písemně zašle prodávajícímu na adresu sídla prodávajícího, na adresu

jeho provozovny anebo elektronicky na adresu elektronické pošty prodávajícího obchod@tpshop.cz.

2.3.4 V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být

spotřebitelem prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy

prodávajícímu, a to předáním nebo zasláním zpět na adresu sídla či provozovny prodávajícího.

Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a

to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Lhůta

se považuje za zachovanou i pokud bude zboží prodávajícímu odesláno nejpozději poslední den výše

uvedené lhůty.

2.3.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy vrátí prodávající spotřebiteli kupní cenu za zboží do

čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní

prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu

odeslal. Spotřebitel je povinen v případě odstoupení od kupní smlouvy uvést číslo bankovního účtu,

na který má být kupní cena vrácena. Nebude-li tato povinnost splněna, je prodávající oprávněn vrátit

kupní cenu zasláním na bankovní účet, z něhož byla kupní cena spotřebitelem zaplacena. Prodávající

je oprávněn vrátit spotřebiteli kupní cenu již při vrácení zboží spotřebitelem, tj. v případě předá-li

spotřebitel zboží prodávajícímu na adrese jeho sídla či provozovny, a to oproti potvrzení o vrácení

kupní ceny. Kupní cena může být ponížena, jsou-li pro to zákonné důvody.

2.4. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti

nároku spotřebitele na vrácení kupní ceny. Nárok na náhradu škody je prodávající oprávněn uplatnit

v případě vrácení poškozeného a/nebo opotřebovaného zboží, včetně případu, kdy jsou odstraněna

originální označení zboží (cedulky, nálepky apod.).

2.5. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, je-li s ním nakládáno jiným

způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi daného zboží, včetně jeho

funkčnosti.

2.6. Kupující nevyužívá možnosti mimosoudního vyřizování stížnosti spotřebitelů. V případě stížnosti

se mohou spotřebitelé bezplatně obrátit na orgán státního dozoru nebo dohledu. Česká obchodní

inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených

vnitrostátními právními předpisy.

3. UŽIVATELSKÝ ÚČET

3.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do

svého uživatelského rozhraní. Registrací se rozumí vyplnění alespoň povinných registračních údajů v

uživatelském rozhraní webové stránky, přístupových údajů a jejich následném uložení do databáze

webové stránky. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen

„uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět

objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

3.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a

pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně

povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou

prodávajícím považovány za správné.

3.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen

zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

3.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Kupující je povinen

učinit všechna přiměřená opatření k utajení přístupu k uživatelskému účtu. Kupující v plném rozsahu

odpovídá za neoprávněné užití přístupových údajů nebo uživatelského účtu a za škodu takto

způsobenou prodávajícímu nebo třetím osobám. V případě ztráty, odcizení nebo jiného narušení

ochrany přístupových údajů je kupující povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit

prodávajícímu.

3.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský

účet déle než dva (2) roky nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti vyplývající z

kupní smlouvy, obchodních podmínek a/nebo z platných právních předpisů.

3.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s

ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou

údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

4. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

4.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru

a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2

občanského zákoníku se nepoužije.

4.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a jeho vlastnostech, a to včetně uvedení

cen jednotlivého zboží a nákladů na dopravu a na navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty

nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané

hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou

zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost

prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

4.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním

zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní

obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

4.4. Pro objednání zboží „vloží“ kupující objednávané zboží do elektronického nákupního košíku

webového rozhraní obchodu kliknutím na tlačítko „vložit do košíku“ na grafickou podobu košíku či na

tlačítko s obdobným významem a následně vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní

obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

4.4.1 objednávaném zboží,

4.4.2 způsobu úhrady kupní ceny zboží,

4.4.3 údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží (přitom bude kupující

informován o nákladech na doručení zboží)

(dále společně jen jako „objednávka“).

4.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje,

které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat

chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na

tlačítko „Potvrdit objednávku nebo odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou

prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení

kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v

uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

4.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní

ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky

(například písemně či telefonicky).

4.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež

je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty

kupujícího.

4.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy.

Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením

kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám,

přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4.9. Prodávající poskytuje kupujícímu/spotřebiteli na zboží záruku, je-li záruční doba uvedena u

daného zboží ve webovém rozhraní obchodu nebo na prodávaném zboží, jeho obalu či v připojeném

návodu, a to po dobu uvedené záruční doby, přičemž poskytnutí záruky se řídí podmínkami výrobce

včetně případného omezení záruky pouze pro spotřebitele.

4.10. Prodávající na žádost kupujícího poskytne kupujícímu před uzavřením kupní smlouvy informace

týkající se poskytované záruky u daného zboží, její délce a podmínkách jejího uplatnění, není-li tato

informace uvedena ve webovém rozhraní obchodu.

4.11. Právo odstoupit od kupní smlouvy nebo práva z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit u

prodávajícího na adrese jeho sídla, provozovny anebo na adrese elektronické pošty prodávajícího

obchod@tpshop.cz. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od

kupujícího reklamované zboží.

5. KUPNÍ SMLOUVA

5.1. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena doručením přijetí objednávky ze strany

prodávajícího kupujícímu dle bodu 4.7. obchodních podmínek. Od tohoto okamžiku je prodávající a

kupující zavázán z kupní smlouvy.

5.2. Kupující kupuje od prodávajícího zboží, které si zvolil ve webovém rozhraní obchodu vložením do

nákupního košíku, a to v množství, které si kupující zvolil/nastavil u daného zboží a kupující se

zavazuje uhradit za dané zboží cenu, která je u daného zboží uvedena.

5.3. Prodávající je oprávněn až do okamžiku odeslání zboží kupujícímu od kupní smlouvy odstoupit, a

to z jakéhokoliv důvodu nebo bez uvedení důvodu. Za odstoupení od kupní smlouvy se považuje i

oznámení prodávajícího, že kupujícím objednané zboží nemůže dodat. V takovém případě vrátí

prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu na bankovní účet sdělený pro tyto účely

kupujícím, případně na bankovní účet, z něhož byla kupní cena zaplacena.

5.4. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dar, je darovací smlouva mezi prodávajícím a

kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, ať již ze

strany kupujícího nebo prodávajícího, pozbývá darovací smlouva ohledně takového daru účinnosti a

kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dar.

5.5. Vlivem technické chyby ve webovém rozhraní obchodu může dojít k zobrazení kupní ceny zboží,

jejíž výše hrubě neodpovídá obvyklé ceně takového zboží na trhu. V takovém případě nemá

prodávající povinnost dodat zboží za takto uvedenou cenu kupujícímu, kontaktuje kupujícího a sdělí

mu skutečnou cenu zboží. Pokud kupující za skutečnou cenu zboží odmítne přijmout, ruší se kupní

smlouva od počátku.

5.6. Kupující bere na vědomí, že fotografie u zboží ve webovém rozhraní obchodu mohou být

ilustratorní nebo mohou působit zkreslujícím dojmem v důsledku jejich převedení do zobrazení v

technickém prostředku kupujícího. Proto je kupující povinen seznámit se s popisem zboží a v případě

nejasností kontaktovat prodávajícího.

5.7. Nebezpečí ztráty, poškození nebo zničení zboží, které je předmětem kupní smlouvy, přechází na

kupujícího, který je spotřebitelem, okamžikem převzetí zboží.

5.8. Nebezpečí ztráty, poškození nebo zničení zboží, které je předmětem kupní smlouvy, přechází na

kupujícího, který není spotřebitelem, okamžikem předání zboží prvnímu dopravci.

5.9. Kupující na sebe tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2

občanského zákoníku.

6. KUPNÍ CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

6.1. Kupující má právo zvolit z možností zobrazených ve webovém rozhraní obchodu způsob

zaplacení kupní ceny zboží a případně dalších peněžitých plnění, přičemž zvolí jednu z těchto

možností úhrady:

a) v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce,

b) bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 2114018902/2700, vedený u

společnosti Unicredit Bank (dále jen „účet prodávajícího“).

6.2. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní

platby je kupní cena splatná do čtrnácti (14) dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě

bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením

variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu

splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

6.3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s

balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li v obchodních podmínkách uvedeno výslovně jinak,

rozumí se kupní cenou i náklady spojené s balením a dodáním zboží. Součástí kupní ceny za zboží

nejsou náklady vynaložené kupujícím na služby poskytnuté třetími stranami v souvislosti se

zaplacením kupní ceny zboží (bankovní poplatky, odměny). Takové náklady jsou výlučně náklady

kupujícího.

6.4. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Prodávající je však

oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky

(čl. 4.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení §

2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

6.5. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

6.6. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k prodávanému zboží až do okamžiku úplného zaplacení

kupní ceny za dané zboží kupujícím.

6.7. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v

elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího v případě vyžádání kupujícího nebo je-li tak

stanoveno obecně závaznými právními předpisy.

6.8. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

6.9. Online platby pro nás zajišťuje platební brána Comgate. Poskytovatel služby, společnost Comgate a.s. je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny a veškeré informace jsou šifrovány. Další informace a kontakty na www.comgate.cz.

7. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

7.1. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu náklady spojené s balením a doručením zboží, a to ve

výši uvedené ve webovém rozhraní obchodu u dané objednávky.

7.2. Způsob zabalení zboží určuje prodávající. To nevylučuje možnost sjednání způsobu zabalení zboží

dle požadavků kupujícího. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku

kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

7.3. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu objednané zboží v přiměřené lhůtě od uzavření kupní

smlouvy, nejdéle však do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Je-li lhůta dodání uvedená ve

webovém rozhraní obchodu u konkrétního zboží delší než 30 dnů, platí pro dodání tohoto zboží tato

delší lhůta.

7.4. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v

objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně

kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce,

je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené

s jiným způsobem doručení.

7.5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v

případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu

svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

7.6. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky

prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

8. REKLAMAČNÍ ŘÁD

8.1. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího týkající se práv z vadného plnění se řídí občanským

zákoníkem, a to zejména ustanovením § 2085 a násl. občanského zákoníku. Je-li kupující

spotřebitelem, řídí se práva a povinnosti týkající se práv z vadného plnění občanským zákoníkem, a to

zejména ustanovením § 2158 a násl. občanského zákoníku, a dále zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně

spotřebitele.

8.2. Prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá

spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel zboží převzal:

8.2.1 má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které

prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na

základě reklamy jimi prováděné,

8.2.2 se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto

druhu obvykle používá,

8.2.3 zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo

provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

8.2.4 je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

8.2.5 zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

8.3. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se nevztahuje u zboží prodávaného za nižší cenu na

vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u

použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí

kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

8.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při

převzetí. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době

dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí.

8.5. Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel před převzetím zboží věděl, že

zboží má vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil.

8.6. Má-li zboží vady, má spotřebitel právo požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není

vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může spotřebitel

požadovat jen výměnu součásti zboží. Není-li to možné, má právo odstoupit od kupní smlouvy.

8.7. Právo na dodání nového zboží bez vad, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě

odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro

větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od kupní smlouvy odstoupit.

8.8. Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na

výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo

na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho

součást nebo opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by

zjednání nápravy spotřebiteli způsobilo značné obtíže.

8.9. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je

přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle prodávajícího.

8.10. Je-li na zboží poskytována záruka, spotřebitel má právo uplatnit práva za vadného plnění v

záruční době.

8.11. Na žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout mu záruční list. Umožňuje-li to povaha

zboží, postačuje namísto záručního listu vydat spotřebiteli doklad o zakoupení zboží obsahující údaje

shodné jako záruční list.

8.12. V případě, že spotřebitel využije svého práva na odstranění vad zboží opravou u zboží, u

kterého je pro účely záručních oprav určený podnikatel odlišný od prodávajícího, jehož sídlo je v

místě stejném jako sídlo provozovatele nebo v místě pro spotřebitele bližším, uplatní spotřebitel

právo na opravu u tohoto podnikatele.

8.13. Reklamace zboží, včetně odstranění vad daného zboží, musí být vyřízena bez zbytečného

odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění dané reklamace, pokud se prodávající se

spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by

se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

8.14. Běh lhůty pro vyřízení reklamace se staví po dobu, než prodávající obdrží veškeré podklady

potřebné pro vyřízení dané reklamace, a to do doby, než budou dané podklady dodány.

8.15. Prodávající nebo jím určená osoba vyzve po řádném vyřízení reklamace spotřebitele k převzetí

opraveného zboží.

8.16. Nárok na uplatnění práv z vad zboží zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného

uvedení zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, to je zejména používání zboží

v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.

8.17. Kupující může pro uplatnění reklamace využít vzorový formulář, jenž tvoří přílohu č. 2

obchodních podmínek.

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1. Kupující je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje. Kupující využívá

efektivní zabezpečovací technologie za účelem zabránění neoprávněného přístupu nebo zneužití

osobních údajů.

9.2. Podrobné informace o ochraně osobních údajů jsou obsaženy v sekci zásady zpracování osobních

údajů na webu miniHOBBY.cz

10. PROHLÁŠENÍ PRODÁVAJÍCÍHO

10.1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §

1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

10.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy

obchod@tpshop.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou

adresu kupujícího.

10.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní

inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:

https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese

http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z

kupní smlouvy.

10.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2,

internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení

Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských

sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení

spotřebitelských sporů on-line).

10.5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou

kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany

osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve

vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně

spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany

sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z

obecně závazných právních předpisů.

11.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým

stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení

co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost

ostatních ustanovení.

11.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické

podobě a není přístupná.

11.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy a

vzorový formulář pro uplatnění reklamace.

11.5. Tyto obchodní podmínky vstupují v účinnost dne 1.1.2023